Despre mine

Noica: “Într-o școală adevărată nu se știe cine dă și cine primește”.

Să ne cunoaștem

despre mine

Sunt Eliza Biro, îmi place să lucrez cu copiii (și nu numai), să creez materiale educative și să scriu. Sunt pasionată de educație, de psihologie, de jurnalism, de comunicare și de tehnologie. Am pus la un loc toate aceste piese de puzzle și am transformat experiența mea în cursuri pentru copii și adulți.

eliza
Eliza
  • peste 15 ani de activitate în învățământ, atât în mediul de stat, cât și în cel privat experiență cu toate ciclurile de vârstă  (de la predarea cursurilor de română prin joacă la copii de ciclul primar, la predarea limbii române la gimnaziu, la liceu sau chiar și adulților, înscriși în programul de învățământ „A doua șansă.”)
  • ateliere pentru părinți pe diferite teme („Emoțiile copiilor”, „Rivalități între frați”, „Comportamentul provocator al copiilor” etc.)
  • speaker în cadrul conferinței SuperTeach Brașov
  • autor al blogului suntpitic.ro (unde scriu articole despre educație, promovez evenimente pentru părinți sau pentru profesori, desfășor campanii de conștientizare sau de informare, de ex. „Școli și grădinițe fără bullying”, „Oameni frumoși în învățământ”)
  • cofondatoare a agenției creative: Sharpfont

După ce am terminat Facultatea de Litere din Craiova, secția Română-Franceză,  am continuat să învăț și să mă perfecționez. Am făcut un Masterat în Comunicare şi Relaţii publice, din cadrul SNSPA, Facultatea de Comunicare şi Relaţii publice București și am participat la cursuri, conferințe din domeniul educației și al comunicării. Nu m-am limitat să parcurg doar traseul instituțional de formare al profesorilor. Am căutat întotdeauna cursurile și conferințele diferite, care oferă informații inedite și care aduc un plus de valoare. Astfel, am învățat de la specialiști în educație, psihologi sau instructori de parenting (Aletha Solter, Oana Morau, Otilia Mantelers, Gyorgy Gaspar, Florin Colceag etc.) și de la specialiștii care au participat la Festivalul Internațional de Educație FiEdu.

Dar nu învăț doar de la cursuri. Învăț de la colegii mei, de la părinții cu care lucrez la școală sau în atelierele pe care le organizez. Și cel mai mult învăț de la copii.

Primii 5 ani de predare au fost decisivi pentru formarea mea profesională. Anii în care am predat limba română pentru copii având o altă limbă maternă decât limba română, m-au provocat să caut strategii noi de predare și metode inedite, prin care să îi ajut pe copii să învețe limba română, nu numai pentru a fi capabili să promoveze cu brio examenele, ci și să se poată descurca cu succes în orice situație de comunicare.

Pe lângă lucrul cu copiii dintr-o școală cu predare în limba maghiară, copiii mei au contribuit esențial la formarea mea. Datorită lor am devenit un părinte și un educator conștient. Din experiența îndelungată a lucrului cu copiii și din interacțiunea cu părinții lor, mi-am dat seama că insuccesul și comportamentul provocator al acestora provin din mediul familial, așa că am început să caut instrumente pentru a-i ajuta pe părinți să dezvolte o relație armonioasă cu copiii lor. Astfel, s-a născut pasiunea pentru educație parentală. În 2012 am pus bazele site-ului www.suntpitic.ro, menit să vină în sprijinul părinților aflați la început de drum. În 2015 am devenit instructor Aware Parenting (fondat de Dr. Aletha Solter) și formator acreditat CNFPA , susținute de Aletha Solter, psiholog elvețian/american.

Blogul și cursurile de parenting m-au adus mai aproape de educația democratică, de comunicarea non-violentă și de predarea bazată pe atașament.

 

Viitorul copiilor noștri va arăta diferit față de prezentul nostru. Învățarea trebuie să fie un proces complex, în care se dezvoltă atât latura cognitivă, cât și cea emoțională. Trebuie să-i pregătim pentru un proces de învățare permanent, pentru un viitor în care învățarea e un stil de viață. da, învățarea este un lucru serios și complex și indispensabil. Dar nu trebuie să fie ceva care să ne sperie. Poate fi distractivă chiar și atunci când este un proces dificil. știu din propria experiență că gramatica poate să îți ofere satisfacții și să te amuze. Nu cred că lectura poate fi ceva ce să urăști, dar cred că există lecturi nepotrivite. Știu că scrisul creativ  nu e doar pentru cei talentați și că poate fi o metodă foarte bună de învățare, la fel ca teatrul, artele vizuale și chiar jocul, care este principala metodă de învățare, iar nu opusul ei.

Mă inspir din tehnicile de educație alternativă, îmbrățișez perspective noi în învățare, caut soluții interactive, încerc să îmbin formalul cu informalul.

Consider că rolul de dascăl nu se oprește la transmiterea de cunoștințe și informații și că școala poate fi un spațiu al bucuriei, al jocului și a plăcerii de a învăța. În plus, cred că e timpul ca dascălul să se adapteze la lumea actuală și să folosească mediul online.  Chiar dacă iubesc interacțiunea cu oamenii, nu pot ignora beneficiile pe care le poate aduce online-ul pentru învățare. Copiii sunt foarte atrași de tehnologie, iar internetul oferă o mulțime de posibilități de învățare și de materiale atractive.

eliza-2